Gdzie mnie znajdziesz

Moje zdjęcie
Monika
Mam na imię Monika, mam 31 lat, w wieku 20 lat dnia 20 lutego 2012 roku zdiagnozowano u mnie chorobę , o imieniu Ostra Białaczka Limfoblastyczna. Wygrałam z Rakiem krwi. Udało mi się dzięki pozytywnej energii wyjść z tej cięzkiej chorby. Podczas pierwszego pobrania szpiku, miałam 96% zajętego szpiku. Byłam naprawdę bliska śmierci, gdym nie pojawiła się na pobraniu krwi. Obyło się bez przeszczepu szpiku. Skończyłam studia na UWM. Aktualnie jestem szczęśliwą żoną, pracuję jako specjalista ds. planowania produkcji. Wróciłam do pisania, bo ciągle czegoś mi brakowało w życiu. Poznałam wielu ludzi, przeżyłam wiele chwil szczęśliwych i tych mniej szczęśliwych. Nadal lubię zdjęcia, ludzi i być radosnytm człowiekiem, dającym uśmiech i pozytywne wibracje. We wcześniejszym opisie napisałam, że jak wstanę na nogi będę w zasięgu ręki dla ludzi, którzy potrzebują wsparcia podczas choroby. Tak więc, wróciłam. Mam nadzieję, że zostaniecie ze mną dłużej niż tylko na chwilę. Jest za mało miejsca, aby móc opisać to co się wydarzyło przez ostatnie 6- 8 lat. Jeśli pragniesz do mnie napisać, napisz. To będzie dla mnie kolejny sukces , oprócz tego, że wygrałam z ciężką chorobą.

31.

Mimo wszystko, jestem szczęśliwą osoba  !
Moze i czasem marudzę, narzekam, ale jestem szczęśliwa, dziś ogłaszam ze jestem szczeliwa, bo mogę być tu razem z rodzina, przyjaciółmi i znajomymi.

Bycie na Ziemi jest najpiękniejszym prezentem dla duszy!
Kryzysy, które przezywamy, są szansami od Boga byśmy stali się lepszymi.
 No, to chyba tyle na dziś :)


10 przykazań na unikniecie nowotworu :
1. Dbaj o linię. Staraj się zachować wskaźnik masy ciała (BMI) na poziomie od 21 do 23 jednostek
2. Ruszaj się. Każdego dnia poświęć chociaż pół godziny do godziny na umiarkowany wysiłek fizyczny
3. Unikaj stołowania się w fast foodach i picia słodkich napojów
4. Ogranicz spożywanie czerwonego mięsa do 500 g na tydzień. Nie zajadaj się przetworzoną żywnością. Unikaj konserwantów. Ogranicz zjadanie soli do 6 g dziennie
5. Nie upijaj się. Ograniczyć dzienne spożycie alkoholu, jeśli jesteś kobietą do jednego drinka, jeśli mężczyzną do dwóch (aczkolwiek kieliszek czerwonego wina będzie mile widziany przez serce)
6. Zjadaj każdego dnia pięć porcji owoców i warzyw nieskrobiowych, tj. m.in. marchew, brokuły, szpinak, czosnek, cykoria
7. Nie nadużywaj suplementów diety. Sięgaj po nie w wyjątkowych przypadkach, np. kiedy jesteś w ciąży stosuj kwas foliowy
8. Rada dla świeżo upieczonych mam: przez co najmniej sześć miesięcy karm dziecko piersią
9. Dla osób, które chorowały na raka: zasięgnij rady profesjonalnego doradcy, jak powinna wyglądać twoja dieta
10. Nie pal. - a jesli palisz to rzuc!

i 11 przykazanie tak na marginesie choc bardzo wazne! BADAJ SIE !!!!!!!




PS. zamierzam zdrowo się odżywiać, wykluczyć słodycze, choć nie wszystkie, jest wiecej gotowanego i białka :)

Komentarze